Elina

live each moment

Höblöblööö

Publicerad 2012-10-23 22:07:01 i Allmänt,

Åååh skrev just ett såå långt inlägg så att ni sku ha vari stolta över mej, jag som annars skriver så lite. Meeen förstås försvann ju de. ska försöka återge det igen.
Nåväl mina vänner (Nån som minns kära Kammonens fina vardagliga uttryck?) Jag lever och mår bra här i Åbo. Livet är fint och jag har mycket på gång. Jag försöker ta tillvara tillvaron på bästa sätt och bara leva. Jag har också hunnit få ett brännsår av min kära, varma plattång och sedan ett skärsår av min vassa kniv, så nu är mitt pekfinger ganska oanvändbarn. Men det läker ju snart. Tänk vad kroppen är häftig egentligen som kan göra att sår läker och försvinner. Awesome!
Jag har också skrivit min första tent här på ÅA och det gick faktiskt braa! Så universitetsstudier, det här klarar vi hur bra som helst! Men nu måste jag läsa två tjocka böcker på två veckor som ja knappt har öppnat till nästa tent. Wish me luck!
Sedan så tycker jag att vänner är fina och det är så bra att man har människor att dela livet med. Sedan kan jag ju upplysa er om att jag är påväg att lära mig finska! Från finska kursen har jag fått två finska kompisar från Turun yliopisto som jag ska far på kaffe med och prata finska!! Och jag ska då lära dem lite svenska med. Roligt med utmaningar! Finska är ganska omöjligt men om man aldrig utsätter sig för det kommer man ju aldrig lära sig heller. Tämä on mahdollisuus! (Hoppas det blev rätt böjningar där!) Nää de e nog ganska hemskt då en närpesbo ska försök lära sig finska.
Nu är det slut på flummandet, pluspoäng till dej som orka läsa mitt långa inlägg.
Såhär ser jag ut även nuförtiden

Kommentarer

Postat av: Rebecka Å

Publicerad 2012-10-24 00:20:52

Hej på dig vackra du!

Roligt att läsa att du mår bra och trivs i Åbo! Vet du, jag saknar dig! Kommer du på MVV i år? :)

Postat av: Elina

Publicerad 2012-10-24 14:07:40

Nämen hej på dej fina du!
Ja saknar ju dej med! Ja e int helt säker faktiskt.. Sku va roligt att va hemma några veckor då ja annars e borta så mycket. De e ju i södra finland i år också. Men ja-a om ja int kommer måst vi träffas på nåt annat sätt. (:

Postat av: Emme

Publicerad 2012-10-24 17:56:47

Kammoneeen!! Hehe :D å slut va såde snygg! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela