Elina

live each moment

4 november 2012

Publicerad 2012-11-04 21:49:00 i Allmänt,

Har nu alltför mycket tenter och program och allt vad som heter krav hängande över mig
Detta stod i min andaktsbok idag:
 
Vandra i frid med mig genom denhär dagen. Du undrar hur du skall klara av allt som förväntas av dig . Du måste ta dig igenom denna dag som alla andra: ett steg i taget. Behåll ditt fokus på min närvaro och på att ta ett steg i taget, istället för att grubbla över hur du skall klara det eller det. Ju mera krävande din dag är, desto mer hjälp kan du förvänta dig från mig. Detta är en möjlighet för dig att växa, eftersom jag skapat dig med ett djupt behov av din herde och kung. Svåra tider gör dig vaken och förstärker din medvetenhet om ditt behov av min hjälp.
      När du inte vet vad du ska göra, vänta då en stund medan jag öppnar vägen framför dig. Lita på att jag vet vad jag gör och var redo att följa min ledning. Jag ska ge dig kraft och välsigna dig med frid.
 
 

Kommentarer

Postat av: Karolina

Publicerad 2012-11-05 14:47:20

Fy va bra! De e sådär bra Gud e!

Postat av: Emme

Publicerad 2012-11-05 17:01:51

Oj va bra :) Ja vill ha din andaktsbok! Va häiter an? :P

Postat av: Nicolina

Publicerad 2012-11-05 21:12:19

Oj jaa va bra alltså!

Postat av: Elina

Publicerad 2012-11-05 21:43:24

Jaa he tyckt jag å! Jesus e bäst!!
Å Emme den heter "Jesus kallar på dej" av Sarah Young. :)

Postat av: Rebecka Å

Publicerad 2012-11-07 19:04:08

Så fina ord! :D

Dock är det desto svårare att följa i praktiken.. Att våga släppa allt och lita fullständigt på Gud, är inte alls så enkelt tyvärr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela