Elina

live each moment

tralalaa

Publicerad 2011-03-30 21:31:53 i Allmänt,

Tålamod
Det är nog något som jag verkligen är dålig på
Jag blir helt jättestressad och sur då datorn hakar upp sig, jag får lust att slå till den riktit hårt så den blir snabbare (inte så smart jag vet ) åså måste tvinga mig själv att ta det lungt och tänka på något annat. För egentligen är det ju bara att lugnt konstatera att den inte verkar fungera så bra och stänga av den och göra något annat mycket roligare. Men så datanördig som jag råkar vara så vill jag ju inte stänga av datorn, jag råkar faktiskt ha något jätteviktit att göra ju.
Å att vänta på något som ska hända
heh.. inte något av mina starka sidor heller
jag vill att saker ska hända NU och inte om flera veckor eller år och jag börjar fundera jättemassa va jag har gjort fel eller blir oro

lig och går och funderar jättemycke på varför det inte händer något någongång.
Fast sen är det ju desto roligare när det faktiskt händer och det faktiskt blir jättebra. Då blir jag såå mycket gladare än jag kanske skulle ha blivit om jag inte hade fått vänta så länge. Så det finns ju två sidor av det där men att vänta är inte roligt.
Å själva ordet tålamod är egentligen ganska konstigt och låter vädigt tråkit
Om man svänger på de blir de ju lixom mod att tåla, vadå mod att tåla?
Att man ska vara modig att tåla att vänta på en sak. Kanske det krävs lite mod för det, för den som har bra tålamod har ju egentligen en jättebra egenskap. Jag beundrar verkligen dom som har bra tålamod. Det är ju jättesvårt faktiskt (iallafall enligt mig) å dom som har det borde faktiskt bli uppmärksammade mer.






Men nu har jag nog flummat tillräkligt, hoppas någon förstod något, annars är det ju bara att hoppa över det, lätt som en plätt. :D

Igår var jag på cell, jättemassabra! <3 till er!
Å ida har jag vari å skida på en åker, jag åkte freestyle eller vad de nu heter och kände mig jättecool. Det gick ju snabbt! Å sen kom jag fram till en jättefin glänta i skogen där solen sken riktit fint. Då lade jag mig ner i snön med skidorna i vädret och just enjoyed the moment. Fast det blev slut ganska snabbt för det blev ju lixom kallt att ligga på snön.
Ida har jag också vari ut på första vespturen för i år. De va ganska roligt
å annat onödigt jag har gjort är att diska två gånger, städa rummet, vari ti farmor, talat med många olika människor i telefon och typ gått.. :)

Kommentarer

Postat av: diskaren nr 1

Publicerad 2011-03-31 15:31:09

Tack för den disken:)..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela