Elina

live each moment

Joka päivä, joka hetki käydä saamme voimassa jumalan

Publicerad 2010-06-30 14:32:33 i Allmänt,

Heippa! :)
For till Ilmajoki i Söndags med J & J, fick veta att jag inte skulle vara på samma dagis som dom skulle så det blev lite panik eftersom jag inte kan finska bra alls. Men började nu kl 8 på ryhmis kranni, dagen bestod av att vara ute och leka med barnen i sandlådan, ge fart då de skulle gunga, se till att alla barn åt upp sin mat, trösta dem som grät, städa matsalen och wc och säga åt barnen när de började bråka. Det gick nog ganska bra men det stora problemet är att jag inte alltid fattar vad dom säger. Vissa saker som man inte fattar kan man ju bara se glad ut och nicka till men när dom frågar en fråga och man inte fattar ett piss av vad dom har frågat är det lite värre. Men men... det har ju bara gått två dagar än, det blir bäl bättre och bättre ju längre man är där. Vänta bara! Efter dom här tre veckorna kommer jag prata finska flytande. ;D (hoppas jag iallafall)

Jag bor på ett Internat en km bort från dagiset med J & J, det är riktitgt stort, men lite ödsligt. ;) Men det värsta är att det varken finns TV eller Internet! Men jag har ju sällskap så det är inte så farligt.


Den lite mindre roliga saken som har hänt är att jag började må illa på dagiset igår och gick därför hem en halvtimme tidigare. På vägen till internatet spydde jag. :/ Jag mådde så dåligt att jag ringde åt mamma att hon skulle komma och hämta mig eftersom jag inte ville ligga i internatet helt själv och vara sjuk. När jag kom hem hade jag feber så då gick jag och lade mig direkt.
Nu mår jag nog bättre och ikv far jag tillbaka till Ilmajoki. :)
Moi!



Kommentarer

Postat av: eeee

Publicerad 2010-06-30 18:34:30

"se till att alla barn åt upp sin mat"

stackars boån, måst di jiet opp allt? :(

haha :)

Postat av: Elina

Publicerad 2010-07-02 22:03:13

egentligen noo men ibland gar it e ;P :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela